A-

A+

İleti Yönetim Sistemi’nin (İYS) Hizmet Sağlayıcıların Onaylarını Yüklemesine Olanak Sağlayan Bölümü Açıldı

Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile 04 Ocak 2020 tarihinde İleti Yönetim Sistemi (İYS) hayatımıza girdi. Söz konusu yönetmelik kapsamında hizmet sağlayıcılara, İYS’e kaydolmalarına ve daha önce aldıkları onayları 1 Eylül 2020[1] tarihine kadar İYS’e aktarmalarına ilişkin yükümlülük getirildi.

Ocak ayından itibaren İYS, hizmet sağlayıcıların bu sisteme kaydolmalarına olanak sağlarken, onayların yüklenmesine ilişkin sistem henüz açılmamıştı. Dün akşam (23 Temmuz 2020 tarihinde) İYS A.Ş., İYS ileti ve İYS İleti+ hizmetlerine API üzerinden erişimin canlı ortamda kullanıma açıldığını duyurdu. Böylelikle bugün itibariyle daha önce İYS’e kaydolan hizmet sağlayıcılar onaylarını kaydedebilecekler ve 1 Eylül 2020 tarihine kadar olan yasal yükümlülüklerini tamamlayabilecekler. Canlıya alınan sisteme ilişkin örnek ekranların İYS internet sitesinden inceleyebilirsiniz.

Daha önce İYS başvurusunu tamamlamayan hizmet sağlayıcıların ise öncelikle İYS’e kaydolmaları, daha sonra da kullanıma açılan sistem ile onaylarını kaydetmeleri gerekmekte.

Bu duruma ek olarak, İYS ileti ve İYS İleti+ hizmetlerine API üzerinden erişimin canlı ortamda kullanıma açılmasıyla birlikte iş ortakları da sisteme faal olarak dahil oldu. Bu kapsamda İYS internet sitesinde yapılan değişiklikle iş ortakları için ayrı bir bölüm açıldığı ve bu bölümde İYS iş ortaklarının isimlerine yer verildiği görülmektedir. Bu konu hakkında daha detaylı bir inceleme yapmak isterseniz aşağıda İYS internet sitesinde yer alan Sıkça Sorulan Sorular bölümündeki iş ortağı çalışma modeline ilişkin açıklamaları bulabilirsiniz.

İş ortağı çalışma modeli nasıldır?[2]

İş ortaklığı modeli ve çalışma koşulları, İş Ortaklığı Sözleşmesi'nde düzenlenmiştir. Bu sözleşmeyi imzalayan iş ortağı firma, sözleşmeye konu olan ürün veya hizmetine İYS API entegrasyonunu gerçekleştirir. Böylece, İYS'nin sunduğu Seviye 1 veya Seviye 2 Katma Değerli Hizmetlere, iş ortağın müşterilerinin ilgili ürün veya hizmetin içinden erişimi mümkün olur.
İYS hizmetlerinin, kendi ürünü veya hizmeti içinden müşteriye sunum şekli iş ortağının tasarrufundadır.

[1] Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile söz konusu süre 1 Haziran 2020 olarak belirlenirken, Ticaret Bakanlığı kendisine ilgili yönetmelik ile tanınan yetkiyi kullanarak söz konusu süreyi 3 ay uzatmıştır.

[2] Bu bölüm İYS internet sitesinde yer alan “Sıkça Sorulan Sorular” bölümünden alıntılanmıştır.